A hányattatott sorsú ügyfélközpontot éppen a 2019-es önkormányzati választások előtt sikerült átadni:
Mint ismert, az új főtér kialakításával párhuzamosan szűnt meg a sokak által használt és kedvelt, a végállomásnál működő jegyiroda, ahol évtizedeken keresztül vásárolták meg a helyi lakosok a bérletüket, váltották meg a jegyüket.
A teret 2011 májusában adták át és azóta folyamatos harcot vívott a helyi lakosság az önkormányzattal és a BKK-val. 8 éven át tartott a harc, 8 éven át nem volt képes ezt a problémát megoldani egyik fél sem. Ennyi idő pont elég volt arra, hogy a rákosmentiek szokása megváltozzon, mindenki megoldotta ezt a problémát másképp. Eleinte a tiltakozókat azzal szerelték le, hogy a külső kerületrészeken jegyvásárló automatákat helyeztek üzembe. Ezeket azonban időközben szintén leszerelték rongálásra hivatkozva. Vajon a fejlesztők nem gondoltak arra, hogy egy közterületre kihelyezett, pénzfogalommal rendelkező automata nincs kitéve ennek?
Eleinte javították, lecserélték, majd szép megszüntették a Naplás úton és a Rákoshegyi Vasútállomásnál lévő automatákat, a mai napig csak a hűlt helyük látható.
Időközben néhány, amatőr próbálkozást ellenére, csak létrejött egy elektronikus jegyvásárlási lehetőség, amit különösen a fiatalok, előszeretettel használnak. Ha lehet hinni a híreknek, már valóban a kapuban állunk (ezt halljuk egy évtizede) és majd könnyen tudunk majd vásárolni jegyet, bérletet online is.
Lényegében ez volt a helyzet már akkor, amikor megszületett a döntés az ügyfélközpont létrehozására. A nyitás követően szinte elenyésző volt az érdeklődés és azóta is csak néhányan keresik fel az irodát, hiszen leszoktatták őket róla. Az ügyfélforgalom tehát elhanyagolható volt és az is, pláne most, a járvány idején.
A fentieket ismerve érdekes színfolt a jelenlegi polgármester, Horváth Tamás állítása és felháborodása:
“Levelet küldött a BKK – Budapesti Közlekedési Központ, amiben leszögezte, hogy 2021. május 31-én bezárja a Fő téren található jegy- és bérletpénztárat. Polgármesterként és kerületi lakosként felháborítónak tartom az eljárást. Minden erőmmel azon leszek, hogy az ügyfélközpont ne kerüljön bezárásra!”
Várjuk a fejleményeket.