Sajnos Rákosmentén nincs villamos, de az itt élők gyakran haladnak át az Éles sark kanyargó útjain, talán nekünk is izgalmas lehet e sarok története.
Már az írásmód is érdekes kérdéseket vet fel, vajon egybe vagy külön kell írni? A BKV az egybeírt változatot alkalmazza az “Élessarok” nevű villamosmegálló esetében, ők tehát vagy városrészként értelmezik az elnevezést, vagy egyszerűen így kezdték el hívni a megállót. A különírt változat egy közterület nevét jelölheti, ezért írják külön.
Itt az Éles saroknál halad át a 3-as villamos, mit 2001-ben a 13-as és a 63-as villamosvonalak összekötésével jött létre.
A címlapfotó 1970-ben készülhetett, ezen egy 32-es járatszámú Ikarus-620-as halad éppen, mellette a sínen a villamos szerelvény 13-as járatszámmal. (Fele részben nyitott peronú.) A Fehér úti részen egy Volga-M-21-es halad az Örs vezér tere felé.
Ekkor még a forgalom: mindenhonnan mindenhova elven működött.
Az akkori 13-as villamos történetéről ide kattintva olvashat többet.
Aki itt közlekedik, az naponta átélheti, hogy ez a csomópont nem a mai forgalomra lett tervezve, létrehozva. Régóta tervezik a csomópont átépítését, amiről már 2009-ben beszámolt a 10.ker blog. Akkor 2013-utánra teszik a beruházás megvalósíthatóságának kezdetét. Mint a képen is látszik a Fehér utat a terv közvetlenül összekötné a Kőrösi Csoma úttal, jelentősen felgyorsítva a közúti közlekedést. Szintén az új aluljárót használva közlekedne a 3-as és a 62-es villamos is. Az ötlet több százezer ember életét javítaná jelentősen.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2011-es sajtóközleménye is alátámasztja a Kőbánya Felső vasútállomás utasforgalmának áthelyezési szándékát az Élessarokhoz. A terveket a Viteco kft. készítette el -honlapjuk pillanatnyilag nem elérhető.
források:
http://villamosok.hu/nza/13-as/