A projektismertető szerint a Naplás úti kerékpárút létrehozására majd fél milliárdot terveztek. Beszámoló hiányában sajnos nem lehet tudni, hogy ebből mennyit költöttek el.
Titokban tervezték, titokban adták át vagy tán át se adták a Naplás út melletti kerékpárutat. Sehol nincs nyoma az átadási ceremóniának, talán nem is annyira véletlen, ugyanis itt épült meg a Rákoscsaba utcában az ország legfeleslegesebb kerékpárútszakasza, a zsákutcában nagyjából 200 m hosszú út. Még a Google fotó is dokumentálja, hogy nem is használják a kerékpárosok, ráadásul rátelepítettek egy busz végállomást is a kerékpárútra, így ha valaki használja, akkor gyalogosokkal találja szembe magát.
A Magyar Kerékpárosklub költséghatékony kerékpárút tervezéséhez készült ajánlása szerint:
“Kerékpáros nyommal ott is segíthetjük a bringázást, ahol nincs hely külön kerékpársávra, költségéből pedig 250 méter elkülönített kerékpárút helyett 50 kilométer úttest tehető biztonságosabbá”
Ezek szerint ebből a kis útszakaszból nagyjából 40 km úttestszakaszt lehetett volna biztonságosabbá tenni Rákosmentén.
A projekt tartalmazott volna egy KRESZ parkot és egy Street Workout parkot is, amely építése valamilyen okból kifolyólag még szóba se került.
A pályázat minden céljával ellentétes a megvalósult projekt és ami elkészült, annak a minősége és használhatósága erősen kétséges.
A legnagyobb probléma, hogy az elkészült sáv, veszélyes, mert az út mellett élők, néha kényszerből, néha figyelmetlenségből a kerékpársávra parkolnak, így ezzel arra kényszerítik a kerékpárosokat, hogy ráhajtsanak a kocsiknak kijelölt területre, ahol az autósok joggal reménykedhetnek abban, hogy ott nem találkoznak kerékpárossal.
Ahogy az elmúlt hónapokban, így a napokban is, a nagy esőzésnek köszönhetően megteltek az út széklén kialakított szikkasztók. Mivel ezek nincsenek szintben elválasztva, így aki nem ismeri a helyet, semmi nem figyelmezteti arra, hogy ott tócsa, hanem árok van:
Akit esetleg jobban érdekel a projekt, ezt a leírást találtuk róla az interneten:
“A Naplás út – Inda utca kereszteződésében egy forgalomlassító sziget
létesül, mely lehetőséget teremt arra, hogy a Naplás út északkeleti
oldalán futó kerékpársáv biztonsággal átvezethető legyen az út
délnyugati oldalára. Az átvezetés után a XVI. kerület határáig
elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút létesül 2,75 m szélességben.
A kerékpáros nyomvonal kialakítása okán, indokolttá válnak különböző,
pontszerű forgalombiztonsági fejlesztések is. Ezek során többek között
a kerékpárosforgalom közúti keresztezésének biztonsága érdekében
forgalomlassító sziget épül a Rákoscsaba utcában és az Inda utca –
Naplás út kereszteződésében, továbbá a gyalog-kerékpárút megfelelő
szélességének biztosítása érdekében szükséges a rákoscsabai
buszforduló korrekciója is. A Szent Imre herceg út és az Inda utca
között létrejövő kétoldali kerékpársáv miatt a jelenlegi parkolási
lehetőségek megszűnnek, így a Naplás út menti kereskedelmi és
szolgáltató létesítményeknél a kerékpársávon túli területeken
alakulnak ki parkoló- és rakodóhelyek.
A nyomvonal mentén a kereskedelmi és szolgáltató létesítmények
közelében kerékpártámaszok kerülnek elhelyezésre. Emellett a
Rákoscsaba utcai nyomvonal mellett, illetve Inda utcai forgalomlassító
csomópontoknál forgalom-, illetve közbiztonsági okokból közvilágítás
létesítését tervezzük. A nyomvonal lakott területeken kívüli szakaszán
a kerékpáros és egyéb forgalom biztonsága érdekében a kerülethatárig
napelemes üzemeltetésű irányfény jellegű világítás telepítésére kerül
sor.
A projekt a kerékpárút műszaki megvalósításán kívül a kerékpárforgalmi
nyomvonalhoz kapcsolódóan további két önálló programelemet is
tartalmaz. A Rákoscsaba utca – Rákos-patak találkozásánál, a
folyásirány szerinti jobb oldalon található 138672/1 hrsz-ú
önkormányzati tulajdonú ingatlan jó lehetőséget biztosít az alapfokú
közlekedési ismeretek elsajátítását és a gyerekek közlekedési
ismereteinek megalapozását szolgáló KRESZ park létesítésére. Ugyanezen
ingatlan mérete okán lehetőséget biztosít a másik programelem, a
kerületben már több helyen nagy sikert aratott kültéri tornapálya
létrehozására is.
A projekt összköltsége (Ft) 506.715.250.- Ft
Önerő (Ft) 189.460.105.- Ft
Az igényelt támogatás összege (Ft) 317.255.145.- Ft”
Fotó (elsüllyedt autóról): facebook